Mnoho firem využívá pro svou reklamní propagaci Google, Facebook či Twitter. Mezi velmi vlivné platformy v oblasti B2B marketingu nicméně patří také LinkedIn – sociální síť s více než 700 miliony uživateli, kde může inzerce skvěle posloužit jako způsob, jak zvýšit povědomí o značce a návštěvnost webu či získat kontakty na nové potenciální zákazníky a proměnit je v zákazníky platící. V tomto článku se podíváme na to, jaké formy reklamy jsou zde k dispozici, jak zahájit kampaň, na co si u toho dát pozor a jaké další cesty existují k získání větší pozornosti na této sociální síti.
Typy Linkedinu reklam
LinkedIn nabízí inzerentům několik možností reklam. Při výběru vhodné formy je na místě zvážit finanční možnosti, publikum, na které se cílí, či účel sdělení. K typům reklam, s nimiž je možné se na LinkedInu setkat, patří:
Sponzorovaný obsah se uživatelům objevuje na mobilních telefonech i počítačích jakožto součást kanálu novinek mezi organickými příspěvky. Od těch se odlišuje označením, že se jedná o propagaci. Může jít o video, obrázek či sérii obrázků (rotující reklama), které si uživatelé sami proklikají.
Inzerce tohoto typu by měla působit přirozeně a lidem by mělo připadat, že se dívají na užitečný a relevantní obsah, nikoliv komerční sdělení. Lze zde využít obsah z blogu, webu či jiných sociálních sítí. Titulek reklamy by neměl přesáhnout 70 znaků a hlavní text 150. Zaujmout lze sdílením zajímavých lidských příběhů pro vytvoření emocionálních vazeb u publika.
Tvorba video verze je sice finančně i časově poněkud náročnější, představuje ale skvělou příležitost, jak se odlišit od konkurence. Mělo by se myslet na to, že první vteřiny jsou klíčové pro získání pozornosti a zahrnout do videa také titulky, aby si jej uživatelé mohli přehrát a něco si z něj odnést i bez zvuku.
U rotující reklamy se doporučuje začít s třemi až pěti obrázky a v případě úspěchu číslo postupně zvyšovat.
Sponzorované zprávy umožňují inzerentům propagaci skrze zasílání zpráv přímo uživatelům skrze aplikaci InMail v rámci LinkedInu. Platforma má pod kontrolou, kolik takových zpráv příjemci dostávají, a snaží se tento počet regulovat, aby jich nebylo příliš mnoho a reklamní sdělení se tak neminula účinkem.
Zaslaný text by měl být krátký a výstižný. Aby příjemci získali povědomí o značce, lze je tímto způsobem zvát na webináře, sdílet s nimi blogové příspěvky či je obohatit o novinky z branže. Za účelem získání platících zákazníků se pak spíše hodí představovat produkty, zasílat tutoriály a podělit se o příběhy těch, kteří nabízený produkt či službu již zakoupili.
Dynamické reklamy jsou založeny na personalizaci a přizpůsobují se uživatelům LinkedInu na základě údajů, které zadali do svého profilu (název společnosti, pracovní titul…) či jejich fotky. Tyto reklamy mění obsah na základě toho, kdo si je zrovna prohlíží. Mohou propagovat profil firmy, speciální nabídky, obsah ke stažení či volné pracovní pozice. Vždy by ale měly být jasné, srozumitelné a obsahovat výzvu k akci (call to action).
Nejjednodušší (ale přesto efektivní) formu propagace firmy na LinkedInu představují textové reklamy. Objevují se v horní části stránky nebo v pravém sloupci a obsahují text a obrázek.
Není zde příliš prostoru na kreativitu, spíše je vhodné se zaměřit na volbu vhodných slov a frází. Vyplatí se vyzkoušet napsat několik různých variant, aplikovat je v praxi a následně podle jejich výkonu vybrat ty nejlepší. Tady neplatí to stejné jako u sponzorovaného obsahu a určitě se nedoporučuje předstírat, že se nejedná o reklamu.
(Hootsuite, Hubspot, WordStream, LinkedIn)
Jak spustit reklamní kampaň na Linkedinu
Před zahájením propagace je klíčové založit firmě profil, skrze nějž se bude na LinkedInu prezentovat. Dále se doporučuje stáhnout Informační štítek, který bude nápomocný při sledování různých statistik, jako například kolik nových zájemců o nabídku firmy bylo získáno skrze reklamy na LinkedInu, kolik uživatelů stránku navštívilo či odkud tito uživatelé pochází. S těmi uživateli, kteří již získali nějaké povědomí, lze pak nadále pracovat skrze účinné cílené reklamní kampaně. I s nimi dokáže informační štítek pomoci.
Poté následují další kroky na cestě k úspěšné kampani na LinkedInu:
Samotné kampaně se tvoří na platformě LinkedIn Marketing Solutions. Důležitá je zde registrace do Správce kampaní, který slouží k jejich vytváření a také jako základna pro inzertní aktivity jako je vedení kampaní a správa rozpočtu.
Dále přichází na řadu volba účelu reklamy.
- Reklamy, které mají za cíl zvýšit povědomí, se snaží publikum popostrčit k tomu, aby mluvilo o nabízených produktech, službách a značce jako takové. Napomáhají k většímu počtu sledujících, shlédnutí a interakcí.
- Na ty, kteří již nějaké povědomí o značce mají, dobře fungují reklamy, jež by je měly přimět zvažovat koupi nabízených produktů či služeb. Tento typ reklam pomáhá inzerentům získat více komentářů či sdílení a větší návštěvnost na webových stránkách a jiných sociálních sítích.
- Dalším z účelů je získání konverzí v podobě kontaktů na potenciální zákazníky či získání zákazníků nových. Toho může společnost docílit poskytnutím obsahu ke stažení ze své webové stránky, možnosti odebírat newsletter či šířením informací o volných pracovních pozicích
Poté následuje výběr publika, na které se bude v rámci kampaně cílit. Pomůže k tomu některý z nástrojů zabývající se analytikou webových stránek. Volí se zde geografická oblast a jazyk, je ale také možné přidat pracovní pozice, jména společností, odvětví, vzdělání, tituly, zkušenosti, dovednosti, zájmy či věkové rozpětí.
Ostřílenější inzerenti si mohou dovolit s těmito parametry pracovat více do hloubky, ale pro začátečníky, kteří si nejsou úplně jistí, se spíše doporučuje cílit na širší škálu uživatelů a následně analyzovat, kterou ze skupin reklamy nejvíce ovlivňují.
Další nezbytný krok představuje zvolení vhodného formátu reklamy, jenž by se měl odvíjet od jejího účelu. Již v této fázi je LinkedIn na základě zadaných parametrů a zohlednění podobných kampaní a inzerentů schopen predikovat předpokládané výsledky kampaně vybraného formátu. U některých formátů také existuje možnost umístit reklamu na jednu z partnerských stránek LinkedIn Audience Network.
Účel reklamy i její formát je na místě důkladně promyslet, jelikož po uložení je již nebude možné změnit.
Dále je na řadě sestavení rozpočtu. Nástroj Správce kampaně nabídne rozsah rozpočtu na základě podobných nabídek a publika. Během prvních několika týdnů se v rámci kampaně testuje, co funguje a co nikoli. Pro tuto testovací fázi LinkedIn doporučuje denní rozpočet ve výši minimálně 100 dolarů nebo měsíční rozpočet ve výši 5000 dolarů. Nicméně by se to s částkami nemělo příliš přehánět, obzvlášť u začátečníků, kteří si nejsou plně jisti, zda správně odhadli cílové publikum a ostatní parametry.
Také se zvolí, kdy kampaň začne a zda bude aktivní nepřetržitě či v určitý den skončí.
Nastavování pokračuje volbou typu nabídky. Vybírá se ze tří možností:
- Automatické nabízení cen – LinkedIn určuje cenu nabídky místo inzerenta tak, aby mu pomohla získat co nejvíce výsledků (podle toho, jaký je účel kampaně – může jít o kliknutí, zobrazení či konverze) a aby byl co nejefektivněji využit celý rozpočet.
- Maximální CPC (cena za proklik) nabídka – zde zaplatí inzerent pokaždé, když někdo klikne na jeho reklamu. LinkedIn navrhuje takové cenové rozpětí, které bude korespondovat s rozpočtem a konkurencí (čím více konkurentů přihazuje na podobnou kampaň, tím vyšší by cena nabídky měla být). Tento typ nabídky je vhodné využít v případě, kdy je cílem, aby více lidí klikalo na reklamy a na webové stránky, a tak byli přilákáni noví návštěvníci.
- Maximální CPM (cena za tisíc zobrazení) nabídka – v některých případech také bývá možnost zvolit určitou částku, která bude účtována poté, co si reklamu zobrazí každých 1000 uživatelů. Tato možnost se hodí, pokud se inzerent snaží o to, aby jeho reklamu vidělo co nejvíce lidí.
Před zveřejněním reklamy je samozřejmě také nutné poskytnout LinkedInu potřebné informace týkající se platby. (Hootsuite, Hubspot, leadfeeder, WordStream, LinkedIn)
Na co nezapomenout po spuštění kampaně
Velmi důležitou činností inzerenta je sledování výkonu reklamní kampaně na základě nejrůznějších metrik. LinkedIn poskytuje jak čísla, tak grafická znázornění. Dále dokáže rozdělit informace ohledně zapojení publika do kampaně podle pracovní pozice, odvětví či jiných zvolených parametrů. Nabízí také velké množství nástrojů, které umožňují sběr ještě více dat a propojení s jinými softwarovými systémy.
Při implementaci většího počtu kampaní mohou být některé z nich výrazně úspěšnější než ostatní. Zde existuje možnost jednu z těch méně úspěšných pozastavit, zbytečně za takové kampaně neutrácet peníze a raději je investovat do těch, které mají větší smysl, aby se rychleji dosáhlo kýžených výsledků.
U méně úspěšných kampaní lze změnit text, doprovodný obrázek nebo typ nabídky. Nedoporučuje se ale udělat vše výše zmíněné najednou – nebylo by pak možné rozeznat, který z těchto aspektů stál za slabším výkonem kampaně.
Je také důležité neusínat na vavřínech a každý měsíc ověřovat, jestli je stále vhodné cílit na konkrétní publikum nebo zda by náhodou nestálo za to jej rozšířit o nové persony či naopak některé z nich odebrat.
Jakmile se po spuštění kampaně skrze prokliky začne dostávat více návštěvníků na webové stránky, neznamená to, že každý z nich má potenciál stát se platícím zákazníkem (že se jedná o kvalitní provoz v rámci webu). S tím si ale LinkedIn nedokáže poradit a musí se využít jiné nástroje jako například kontaktní formulář pro zaslání newsletteru či eknihy, které se návštěvníkům objeví po vstupu na web a následně mohou být poskytnuty týmu a vyhodnoceny pomocí CRM softwaru (například HubSpot nebo Salesforce). Pokud reklama na web nepřivádí ty správné návštěvníky (na LinkedInu se třeba cílí na zaměstnance velkých firem, ale přicházejí lidé z těch menších) a negeneruje nové zákazníky, je na místě nečekat na zázrak a kampaně vhodně optimalizovat. (Hubspot, leadfeeder)
Jak přilákat nové zákazníky bez reklam
Existuje také řada způsobů, jak LinkedIn využít k oslovení nových potenciálních zájemců o produkty a služby organicky.
Nezbytnou součástí prezentace firmy na LinkedInu je pořádně propracovaný profil včetně pestrého a vhodně zvoleného (jak vizuálního, tak textového) obsahu, který mimo jiné představuje skvělou příležitost, jak umožnit novým návštěvníkům profil najít skrze klíčová slova, jež firmu charakterizují. Stránka by se měla novým kvalitním obsahem obohacovat pravidelně a je vhodné jeho formáty různě kombinovat od obrázků a videí po ankety. Správcům profilu firmy určitě přijde vhod funkce Návrhy obsahu. Ta doporučuje témata, která by cílové publikum mohlo považovat za atraktivní, a na něž se lze zaměřit například ve článcích. Dělá to na základě nejpopulárnějšího obsahu v rámci profilu firmy za poslední dva týdny. Skrze tuto funkci se firma může ujistit, že se v oblasti sdílení obsahu orientuje dobrým směrem.
Kromě odpovídání na komentáře u vlastních příspěvků je dále také vhodné pravidelně komentovat cizí příspěvky a poskytovat tak užitečné informace publiku, které váš profil zatím nesleduje a nevidí tedy jeho sdílený obsah.
Těm, kteří u příspěvků zanechávají palec nahoru nebo je sdílejí, se hodí laskavost oplatit.
I členství a aktivita ve skupinách na LinkedInu může představovat způsob, jak získat pozornost. Doporučuje se vyzkoušet i skupiny, které sdružují potenciální zákazníky, kteří nemusí být přímo z oboru, ale jejich oblast podnikání s ním nějak souvisí a existuje šance, že by mohli mít zájem o nabízené produkty či služby.
Na pomoc se správou profilu a jeho interakcí s publikem lze také přizvat pomocníky v podobě nejrůznějších technologií jako například systém pro řízení vztahu se zákazníky jménem Octopus, jenž umožňuje mimo jiné automaticky rozesílat personalizované zprávy a navštěvovat ostatní profily na LinkedInu a nabízí pokročilé statistiky.
Závěrem
S pořádně promyšlenou strategií se může prezentace firmy na LinkedInu a s ní související reklama rozhodně vyplatit a přinášet ovoce. Nemělo by se ale počítat s tím, že úspěch se dostaví přes noc a že hned první verze kampaně a zvolená témata sdíleného obsahu budou ta pravá a pomohou získat mnoho nových zákazníků. Pokud ale společnost trpělivě a s odhodláním překoná počáteční strasti, je dost dobře možné, že se investované peníze, čas a energie začnou pomalu vracet a LinkedIn se stane nedílným aspektem její strategie.
Obsah
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!
Mnoho firem využívá pro svou reklamní propagaci Google, Facebook či Twitter. Mezi velmi vlivné platformy v oblasti B2B marketingu nicméně patří také LinkedIn – sociální síť s více než 700 miliony uživateli, kde může inzerce skvěle posloužit jako způsob, jak zvýšit povědomí o značce a návštěvnost webu či získat kontakty na nové potenciální zákazníky a proměnit je v zákazníky platící. V tomto článku se podíváme na to, jaké formy reklamy jsou zde k dispozici, jak zahájit kampaň, na co si u toho dát pozor a jaké další cesty existují k získání větší pozornosti na této sociální síti.
Typy Linkedinu reklam
LinkedIn nabízí inzerentům několik možností reklam. Při výběru vhodné formy je na místě zvážit finanční možnosti, publikum, na které se cílí, či účel sdělení. K typům reklam, s nimiž je možné se na LinkedInu setkat, patří:
Sponzorovaný obsah se uživatelům objevuje na mobilních telefonech i počítačích jakožto součást kanálu novinek mezi organickými příspěvky. Od těch se odlišuje označením, že se jedná o propagaci. Může jít o video, obrázek či sérii obrázků (rotující reklama), které si uživatelé sami proklikají.
Inzerce tohoto typu by měla působit přirozeně a lidem by mělo připadat, že se dívají na užitečný a relevantní obsah, nikoliv komerční sdělení. Lze zde využít obsah z blogu, webu či jiných sociálních sítí. Titulek reklamy by neměl přesáhnout 70 znaků a hlavní text 150. Zaujmout lze sdílením zajímavých lidských příběhů pro vytvoření emocionálních vazeb u publika.
Tvorba video verze je sice finančně i časově poněkud náročnější, představuje ale skvělou příležitost, jak se odlišit od konkurence. Mělo by se myslet na to, že první vteřiny jsou klíčové pro získání pozornosti a zahrnout do videa také titulky, aby si jej uživatelé mohli přehrát a něco si z něj odnést i bez zvuku.
U rotující reklamy se doporučuje začít s třemi až pěti obrázky a v případě úspěchu číslo postupně zvyšovat.
Sponzorované zprávy umožňují inzerentům propagaci skrze zasílání zpráv přímo uživatelům skrze aplikaci InMail v rámci LinkedInu. Platforma má pod kontrolou, kolik takových zpráv příjemci dostávají, a snaží se tento počet regulovat, aby jich nebylo příliš mnoho a reklamní sdělení se tak neminula účinkem.
Zaslaný text by měl být krátký a výstižný. Aby příjemci získali povědomí o značce, lze je tímto způsobem zvát na webináře, sdílet s nimi blogové příspěvky či je obohatit o novinky z branže. Za účelem získání platících zákazníků se pak spíše hodí představovat produkty, zasílat tutoriály a podělit se o příběhy těch, kteří nabízený produkt či službu již zakoupili.
Dynamické reklamy jsou založeny na personalizaci a přizpůsobují se uživatelům LinkedInu na základě údajů, které zadali do svého profilu (název společnosti, pracovní titul…) či jejich fotky. Tyto reklamy mění obsah na základě toho, kdo si je zrovna prohlíží. Mohou propagovat profil firmy, speciální nabídky, obsah ke stažení či volné pracovní pozice. Vždy by ale měly být jasné, srozumitelné a obsahovat výzvu k akci (call to action).
Nejjednodušší (ale přesto efektivní) formu propagace firmy na LinkedInu představují textové reklamy. Objevují se v horní části stránky nebo v pravém sloupci a obsahují text a obrázek.
Není zde příliš prostoru na kreativitu, spíše je vhodné se zaměřit na volbu vhodných slov a frází. Vyplatí se vyzkoušet napsat několik různých variant, aplikovat je v praxi a následně podle jejich výkonu vybrat ty nejlepší. Tady neplatí to stejné jako u sponzorovaného obsahu a určitě se nedoporučuje předstírat, že se nejedná o reklamu.
(Hootsuite, Hubspot, WordStream, LinkedIn)
Jak spustit reklamní kampaň na Linkedinu
Před zahájením propagace je klíčové založit firmě profil, skrze nějž se bude na LinkedInu prezentovat. Dále se doporučuje stáhnout Informační štítek, který bude nápomocný při sledování různých statistik, jako například kolik nových zájemců o nabídku firmy bylo získáno skrze reklamy na LinkedInu, kolik uživatelů stránku navštívilo či odkud tito uživatelé pochází. S těmi uživateli, kteří již získali nějaké povědomí, lze pak nadále pracovat skrze účinné cílené reklamní kampaně. I s nimi dokáže informační štítek pomoci.
Poté následují další kroky na cestě k úspěšné kampani na LinkedInu:
Samotné kampaně se tvoří na platformě LinkedIn Marketing Solutions. Důležitá je zde registrace do Správce kampaní, který slouží k jejich vytváření a také jako základna pro inzertní aktivity jako je vedení kampaní a správa rozpočtu.
Dále přichází na řadu volba účelu reklamy.
- Reklamy, které mají za cíl zvýšit povědomí, se snaží publikum popostrčit k tomu, aby mluvilo o nabízených produktech, službách a značce jako takové. Napomáhají k většímu počtu sledujících, shlédnutí a interakcí.
- Na ty, kteří již nějaké povědomí o značce mají, dobře fungují reklamy, jež by je měly přimět zvažovat koupi nabízených produktů či služeb. Tento typ reklam pomáhá inzerentům získat více komentářů či sdílení a větší návštěvnost na webových stránkách a jiných sociálních sítích.
- Dalším z účelů je získání konverzí v podobě kontaktů na potenciální zákazníky či získání zákazníků nových. Toho může společnost docílit poskytnutím obsahu ke stažení ze své webové stránky, možnosti odebírat newsletter či šířením informací o volných pracovních pozicích
Poté následuje výběr publika, na které se bude v rámci kampaně cílit. Pomůže k tomu některý z nástrojů zabývající se analytikou webových stránek. Volí se zde geografická oblast a jazyk, je ale také možné přidat pracovní pozice, jména společností, odvětví, vzdělání, tituly, zkušenosti, dovednosti, zájmy či věkové rozpětí.
Ostřílenější inzerenti si mohou dovolit s těmito parametry pracovat více do hloubky, ale pro začátečníky, kteří si nejsou úplně jistí, se spíše doporučuje cílit na širší škálu uživatelů a následně analyzovat, kterou ze skupin reklamy nejvíce ovlivňují.
Další nezbytný krok představuje zvolení vhodného formátu reklamy, jenž by se měl odvíjet od jejího účelu. Již v této fázi je LinkedIn na základě zadaných parametrů a zohlednění podobných kampaní a inzerentů schopen predikovat předpokládané výsledky kampaně vybraného formátu. U některých formátů také existuje možnost umístit reklamu na jednu z partnerských stránek LinkedIn Audience Network.
Účel reklamy i její formát je na místě důkladně promyslet, jelikož po uložení je již nebude možné změnit.
Dále je na řadě sestavení rozpočtu. Nástroj Správce kampaně nabídne rozsah rozpočtu na základě podobných nabídek a publika. Během prvních několika týdnů se v rámci kampaně testuje, co funguje a co nikoli. Pro tuto testovací fázi LinkedIn doporučuje denní rozpočet ve výši minimálně 100 dolarů nebo měsíční rozpočet ve výši 5000 dolarů. Nicméně by se to s částkami nemělo příliš přehánět, obzvlášť u začátečníků, kteří si nejsou plně jisti, zda správně odhadli cílové publikum a ostatní parametry.
Také se zvolí, kdy kampaň začne a zda bude aktivní nepřetržitě či v určitý den skončí.
Nastavování pokračuje volbou typu nabídky. Vybírá se ze tří možností:
- Automatické nabízení cen – LinkedIn určuje cenu nabídky místo inzerenta tak, aby mu pomohla získat co nejvíce výsledků (podle toho, jaký je účel kampaně – může jít o kliknutí, zobrazení či konverze) a aby byl co nejefektivněji využit celý rozpočet.
- Maximální CPC (cena za proklik) nabídka – zde zaplatí inzerent pokaždé, když někdo klikne na jeho reklamu. LinkedIn navrhuje takové cenové rozpětí, které bude korespondovat s rozpočtem a konkurencí (čím více konkurentů přihazuje na podobnou kampaň, tím vyšší by cena nabídky měla být). Tento typ nabídky je vhodné využít v případě, kdy je cílem, aby více lidí klikalo na reklamy a na webové stránky, a tak byli přilákáni noví návštěvníci.
- Maximální CPM (cena za tisíc zobrazení) nabídka – v některých případech také bývá možnost zvolit určitou částku, která bude účtována poté, co si reklamu zobrazí každých 1000 uživatelů. Tato možnost se hodí, pokud se inzerent snaží o to, aby jeho reklamu vidělo co nejvíce lidí.
Před zveřejněním reklamy je samozřejmě také nutné poskytnout LinkedInu potřebné informace týkající se platby. (Hootsuite, Hubspot, leadfeeder, WordStream, LinkedIn)
Na co nezapomenout po spuštění kampaně
Velmi důležitou činností inzerenta je sledování výkonu reklamní kampaně na základě nejrůznějších metrik. LinkedIn poskytuje jak čísla, tak grafická znázornění. Dále dokáže rozdělit informace ohledně zapojení publika do kampaně podle pracovní pozice, odvětví či jiných zvolených parametrů. Nabízí také velké množství nástrojů, které umožňují sběr ještě více dat a propojení s jinými softwarovými systémy.
Při implementaci většího počtu kampaní mohou být některé z nich výrazně úspěšnější než ostatní. Zde existuje možnost jednu z těch méně úspěšných pozastavit, zbytečně za takové kampaně neutrácet peníze a raději je investovat do těch, které mají větší smysl, aby se rychleji dosáhlo kýžených výsledků.
U méně úspěšných kampaní lze změnit text, doprovodný obrázek nebo typ nabídky. Nedoporučuje se ale udělat vše výše zmíněné najednou – nebylo by pak možné rozeznat, který z těchto aspektů stál za slabším výkonem kampaně.
Je také důležité neusínat na vavřínech a každý měsíc ověřovat, jestli je stále vhodné cílit na konkrétní publikum nebo zda by náhodou nestálo za to jej rozšířit o nové persony či naopak některé z nich odebrat.
Jakmile se po spuštění kampaně skrze prokliky začne dostávat více návštěvníků na webové stránky, neznamená to, že každý z nich má potenciál stát se platícím zákazníkem (že se jedná o kvalitní provoz v rámci webu). S tím si ale LinkedIn nedokáže poradit a musí se využít jiné nástroje jako například kontaktní formulář pro zaslání newsletteru či eknihy, které se návštěvníkům objeví po vstupu na web a následně mohou být poskytnuty týmu a vyhodnoceny pomocí CRM softwaru (například HubSpot nebo Salesforce). Pokud reklama na web nepřivádí ty správné návštěvníky (na LinkedInu se třeba cílí na zaměstnance velkých firem, ale přicházejí lidé z těch menších) a negeneruje nové zákazníky, je na místě nečekat na zázrak a kampaně vhodně optimalizovat. (Hubspot, leadfeeder)
Jak přilákat nové zákazníky bez reklam
Existuje také řada způsobů, jak LinkedIn využít k oslovení nových potenciálních zájemců o produkty a služby organicky.
Nezbytnou součástí prezentace firmy na LinkedInu je pořádně propracovaný profil včetně pestrého a vhodně zvoleného (jak vizuálního, tak textového) obsahu, který mimo jiné představuje skvělou příležitost, jak umožnit novým návštěvníkům profil najít skrze klíčová slova, jež firmu charakterizují. Stránka by se měla novým kvalitním obsahem obohacovat pravidelně a je vhodné jeho formáty různě kombinovat od obrázků a videí po ankety. Správcům profilu firmy určitě přijde vhod funkce Návrhy obsahu. Ta doporučuje témata, která by cílové publikum mohlo považovat za atraktivní, a na něž se lze zaměřit například ve článcích. Dělá to na základě nejpopulárnějšího obsahu v rámci profilu firmy za poslední dva týdny. Skrze tuto funkci se firma může ujistit, že se v oblasti sdílení obsahu orientuje dobrým směrem.
Kromě odpovídání na komentáře u vlastních příspěvků je dále také vhodné pravidelně komentovat cizí příspěvky a poskytovat tak užitečné informace publiku, které váš profil zatím nesleduje a nevidí tedy jeho sdílený obsah.
Těm, kteří u příspěvků zanechávají palec nahoru nebo je sdílejí, se hodí laskavost oplatit.
I členství a aktivita ve skupinách na LinkedInu může představovat způsob, jak získat pozornost. Doporučuje se vyzkoušet i skupiny, které sdružují potenciální zákazníky, kteří nemusí být přímo z oboru, ale jejich oblast podnikání s ním nějak souvisí a existuje šance, že by mohli mít zájem o nabízené produkty či služby.
Na pomoc se správou profilu a jeho interakcí s publikem lze také přizvat pomocníky v podobě nejrůznějších technologií jako například systém pro řízení vztahu se zákazníky jménem Octopus, jenž umožňuje mimo jiné automaticky rozesílat personalizované zprávy a navštěvovat ostatní profily na LinkedInu a nabízí pokročilé statistiky.
Závěrem
S pořádně promyšlenou strategií se může prezentace firmy na LinkedInu a s ní související reklama rozhodně vyplatit a přinášet ovoce. Nemělo by se ale počítat s tím, že úspěch se dostaví přes noc a že hned první verze kampaně a zvolená témata sdíleného obsahu budou ta pravá a pomohou získat mnoho nových zákazníků. Pokud ale společnost trpělivě a s odhodláním překoná počáteční strasti, je dost dobře možné, že se investované peníze, čas a energie začnou pomalu vracet a LinkedIn se stane nedílným aspektem její strategie.
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!