Co je Hubspot?

Hubspot logo

   V dnešní době je sice snadné založit firmu, ale složitější je udržet její růst a zajistit jí dobrou pozici na trhu. K tomu není potřeba pouze vhodná marketingová strategie, ale také její realizování v praxi. Právě s aplikací inbound* marketingových strategií, tvorbou prodejních kanálů a zvýšením příjmů pomáhá Hubspot již od roku 2006 a těší se velké oblibě desetitisíců klientů po celém světě. Co to tedy Hubspot vlastně je a jak jej lze využít v praxi?

*Inbound marketing = zaměřuje se na ty potenciální zákazníky, kteří mají jistou potřebu, vědí o ní a zrovna hledají způsoby, jak ji uspokojit (oproti tomu u Outbound marketingu se jedná o oslovování potenciálních zákazníků s cílem nabídnout jim produkt a přimět je ke koupi bez ohledu na to, jestli jej zrovna potřebují nebo ne)

Co je to Hubspot

   HubSpot je softwarová platforma, nabízející nástroje, které firmám pomáhají přitáhnout potenciální zájemce o jejich produkty či služby, získat na ně kontakt, proměnit je v platící zákazníky a mnohem více. 

HubSpot funkce

  Na začátku byl CRM* software na Hubspotu určen především pro marketéry. Dnes je na této platformě ale nástrojů k dispozici hned několik, aby mohly pomáhat všem týmům v rámci firmy, které jsou v kontaktu se zákazníkem. Kromě marketingu (Marketing Hub), pomáhají také s obchodem (Sales Hub) či zákaznickými službami (Service Hub). Tyto produkty v rámci platformy lze využívat zvlášť, ale aby mohlo být rychleji a efektivněji dosaženo kýžených výsledků, doporučuje se jich pořídit najednou více a těžit z jejich kombinace. HubSpot totiž umožňuje ukládat kontakty na (potenciální) zákazníky tak, aby se k nim díky CRM softwaru mohli dostat nejen marketéři, ale i zaměstnanci z dalších oddělení v rámci firmy. 

*CRM = customer relationship management = systém pro řízení vztahů se zákazníky

HubSpot Marketing Hub

pomáhá firmám se sjednocením jejich marketingových nástrojů ,,pod jednu střechu“ (do jednoho úložiště – cloudu), aby měly svá data více pod kontrolou. Na jedné platformě lze tedy spravovat aktivity od e-mail marketingu po příspěvky na sociálních sítích. Platforma také umožňuje sledovat nejrůznější metriky a důležitá data. Je pak opravdu jednoduché zjistit počet návštěvníků webové prezentace firmy a jejich chování na různých stránkách v rámci webu. Stejně jako ostatní Hubspot nástroje je Marketing Hub podle velikosti firmy dostupný v několika verzích, které se liší počtem použitých nástrojů. Základní verze je vždy zdarma, za ty ostatní je nutné si připlatit. Nástroje, které Marketing Hub nabízí, se týkají mnoha aspektů a aktivit jako je například:

  • Organizace reklamy na sociálních sítích a sestavení rozvrhu pro přidávání příspěvků 
  • Tvorba blogu a pro něj určeného obsahu
  • Optimalizace pro mobily (ať už se jedná o blogové příspěvky či e-maily)
  • Tvorba tzv. Landing pages (česky ,,vstupních“ nebo také ,,přistávacích“ stránek), které návštěvníka vyzývají k provedení určité akce (např. stažení e-knihy či ceníku produktů nebo přihlášení k odběru novinek); HubSpot metriky následně pomáhají sledovat a optimalizovat výkonnost těchto stránek
  • Chatboti představují způsob, jak se spojit s návštěvníky webu, zaměřit se na ty nejdůležitější konverzace s nimi a získat tak nové zákazníky

HubSpot Sales Hub byl vytvořen, aby obchodním oddělením pomáhal získat lepší zakázky za kratší dobu. Skrze Sales Hub se obchodní tým může jednoduše dozvědět, kolik potenciálních zákazníků navštěvuje web, jak často na něj zavítají a jaké stránky na něm prohlíží. Také členům týmu umožňuje dostávat upozornění ve chvíli, kdy některý z potenciálních zákazníků otevře e-mail nebo dokument či klikne na odkaz , aby se mohly podniknout další kroky přesně v době, kdy je na to zájemce o nabízený produkt či službu připravený. Sales Hub nabízí pomoc týkající se například:

  • Tvorby e-mailových šablon podle e-mailů, které doposud sklidily největší úspěch, a sdílení těchto šablon mezi týmy
  • Sledování a nahrávání hovorů přímo v prohlížeči, aby pak byly automaticky zaznamenány na CRM platformě
  • Plánování meetingů (doporučuje se nechat potenciální zákazníky, ať si sami vyberou datum a čas, který jim nejvíce vyhovuje, následně se termín automaticky synchronizuje s příslušným Google nebo Office 365 kalendářem)

HubSpot Service Hub

zjednodušuje spojení se zákazníky a pěstování vztahů s nimi a pomáhá zefektivňovat proces zjišťování zákaznických problémů a jejich řešení. Zde jsou některé konkrétnější příklady, jak zvýšit výkonnost pomocí Service Hubu:

  • Pokud se určité otázky ze strany zákazníků objevují (téměř) denně, lze využít nástroje, který automaticky zašle příslušnou odpověď na jednu z těchto otázek, nebo přímo na webu vytvořit stránku s často kladenými otázkami (FAQ = frequently asked questions), což výrazně ušetří čas zaměstnancům oddělení zákaznické podpory
  • Aby byly příchozí zprávy z různých platforem (e-mail, sociální sítě…) dostupné na jednom místě a týmům tak byla ulehčena práce a ušetřen čas, lze zprávy sloučit do jedné univerzální schránky 
  • S využitím různých metrik a personalizovaných průzkumů lze získat zpětnou vazbu od zákazníků, kterou je možné využít k tomu, aby byly identifikovány nejrůznější chyby a začalo se pracovat na tom, aby byly v budoucnu eliminovány

   Pokud by firma pro sebe viděla potenciál ve všech třech výše zmíněných ,,hubech“, určitě se jí vyplatí HubSpot Growth Suite, který nabízí služby všech těchto tří hubů za cenu, která je jen o něco málo vyšší než částka, kterou by zaplatila za jeden hub. HubSpot lze ale také naopak využít pouze pro jeden určitý účel – například jen pro vytvoření chatbota pro dobu, kdy zaměstnanci nepracují (třeba pozdě v noci nebo o víkendu). 

Další výhody Hubspotu a jeho nástrojů

   K nástrojům v HubSpotu má přístup neomezený počet uživatelů. Nezáleží tedy, kolik mají týmy členů – každý z nich bez problémů získá přístup k informacím, které potřebuje.

   V rámci bezplatné verze mají klienti možnost uložit až milion kontaktů. Navíc jsou záznamy konverzací se všemi kontakty ukládány. To je velmi podstatná sada funkcí pro generování leadů – a navíc zdarma!

   Oproti konkurenci je HubSpot jednodušší na ovládání a pochopení pro své uživatele a je snadné dostat se v rámci platformy přesně tam, kde je třeba.

   Co se týká sbírání kontaktů, tak i když je kontakt získán offline způsobem, lze jej manuálně zařadit do databáze kontaktů. Pokud daný kontakt navštíví web a provede akci, bude pak možné jej identifikovat a dále s ním ,,pracovat“. 

 

Jak z HubSpotu vytěžit ještě víc?

   V nabídce je například HubSpot Academy, která poskytuje zákazníkům možnost více se naučit nejen o samotných nástrojích a poskytovaných službách, ale také o jejich správném použití a ovládání. Po absolvování kurzu obdrží účastníci certifikát.

HubSpot umožňuje také přístup ke knihovně s užitečnými zdroji a webinářům. Mimo to nahrává na své Youtube kanály zajímavá videa.

Další možností je spojit se s jednou z partnerských agentur HubSpotu, které s ním mají podepsanou dohodu a disponují zkušenostmi s marketingovým softwarem, který následně přeprodávají a doporučují svým klientům. S klienty pracují před i po zakoupení HubSpot softwaru a samotný HubSpot svým zákazníkům doporučuje s jednou z těchto agentur spolupracovat.  

   A právě jednou z těchto partnerských agentur je FORECOM, má agentura. 🙂 

 

Závěr

   Pokud firmy ještě nevyužívají služeb HubSpotu a chtějí získat více zákazníků, zlepšit se v komunikaci s nimi, či analyzovat efektivitu svých kampaní, určitě stojí za to se o této platformě dozvědět více a bezplatně ji vyzkoušet. Kromě výše zmíněného HubSpot nabízí možnost poskytnout týmům místo, odkud jsou snadno dostupná nejrůznější data od počtu návštěvníků stránky po doručené zprávy z různých sítí. 

   Přestože nedokáže vyřešit všechny problémy, s nimiž se týmy v rámci firmy mohou potýkat, a nelze od něj očekávat zázraky, nabízí toho HubSpot opravdu hodně. A pokud se nástroje, které poskytuje, vhodně využijí a zkombinují, představuje atraktivní způsob jak skrze nabízené bezplatné i placené služby v podobě sofistikovaných softwarů dosáhnout nejrůznějších business cílů jednodušeji a rychleji.

 

Obsah

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více

   V dnešní době je sice snadné založit firmu, ale složitější je udržet její růst a zajistit jí dobrou pozici na trhu. K tomu není potřeba pouze vhodná marketingová strategie, ale také její realizování v praxi. Právě s aplikací inbound* marketingových strategií, tvorbou prodejních kanálů a zvýšením příjmů pomáhá Hubspot již od roku 2006 a těší se velké oblibě desetitisíců klientů po celém světě. Co to tedy Hubspot vlastně je a jak jej lze využít v praxi?

*Inbound marketing = zaměřuje se na ty potenciální zákazníky, kteří mají jistou potřebu, vědí o ní a zrovna hledají způsoby, jak ji uspokojit (oproti tomu u Outbound marketingu se jedná o oslovování potenciálních zákazníků s cílem nabídnout jim produkt a přimět je ke koupi bez ohledu na to, jestli jej zrovna potřebují nebo ne)

Co je to Hubspot

   HubSpot je softwarová platforma, nabízející nástroje, které firmám pomáhají přitáhnout potenciální zájemce o jejich produkty či služby, získat na ně kontakt, proměnit je v platící zákazníky a mnohem více. 

HubSpot funkce

  Na začátku byl CRM* software na Hubspotu určen především pro marketéry. Dnes je na této platformě ale nástrojů k dispozici hned několik, aby mohly pomáhat všem týmům v rámci firmy, které jsou v kontaktu se zákazníkem. Kromě marketingu (Marketing Hub), pomáhají také s obchodem (Sales Hub) či zákaznickými službami (Service Hub). Tyto produkty v rámci platformy lze využívat zvlášť, ale aby mohlo být rychleji a efektivněji dosaženo kýžených výsledků, doporučuje se jich pořídit najednou více a těžit z jejich kombinace. HubSpot totiž umožňuje ukládat kontakty na (potenciální) zákazníky tak, aby se k nim díky CRM softwaru mohli dostat nejen marketéři, ale i zaměstnanci z dalších oddělení v rámci firmy. 

*CRM = customer relationship management = systém pro řízení vztahů se zákazníky

HubSpot Marketing Hub

pomáhá firmám se sjednocením jejich marketingových nástrojů ,,pod jednu střechu“ (do jednoho úložiště – cloudu), aby měly svá data více pod kontrolou. Na jedné platformě lze tedy spravovat aktivity od e-mail marketingu po příspěvky na sociálních sítích. Platforma také umožňuje sledovat nejrůznější metriky a důležitá data. Je pak opravdu jednoduché zjistit počet návštěvníků webové prezentace firmy a jejich chování na různých stránkách v rámci webu. Stejně jako ostatní Hubspot nástroje je Marketing Hub podle velikosti firmy dostupný v několika verzích, které se liší počtem použitých nástrojů. Základní verze je vždy zdarma, za ty ostatní je nutné si připlatit. Nástroje, které Marketing Hub nabízí, se týkají mnoha aspektů a aktivit jako je například:

  • Organizace reklamy na sociálních sítích a sestavení rozvrhu pro přidávání příspěvků 
  • Tvorba blogu a pro něj určeného obsahu
  • Optimalizace pro mobily (ať už se jedná o blogové příspěvky či e-maily)
  • Tvorba tzv. Landing pages (česky ,,vstupních“ nebo také ,,přistávacích“ stránek), které návštěvníka vyzývají k provedení určité akce (např. stažení e-knihy či ceníku produktů nebo přihlášení k odběru novinek); HubSpot metriky následně pomáhají sledovat a optimalizovat výkonnost těchto stránek
  • Chatboti představují způsob, jak se spojit s návštěvníky webu, zaměřit se na ty nejdůležitější konverzace s nimi a získat tak nové zákazníky

HubSpot Sales Hub byl vytvořen, aby obchodním oddělením pomáhal získat lepší zakázky za kratší dobu. Skrze Sales Hub se obchodní tým může jednoduše dozvědět, kolik potenciálních zákazníků navštěvuje web, jak často na něj zavítají a jaké stránky na něm prohlíží. Také členům týmu umožňuje dostávat upozornění ve chvíli, kdy některý z potenciálních zákazníků otevře e-mail nebo dokument či klikne na odkaz , aby se mohly podniknout další kroky přesně v době, kdy je na to zájemce o nabízený produkt či službu připravený. Sales Hub nabízí pomoc týkající se například:

  • Tvorby e-mailových šablon podle e-mailů, které doposud sklidily největší úspěch, a sdílení těchto šablon mezi týmy
  • Sledování a nahrávání hovorů přímo v prohlížeči, aby pak byly automaticky zaznamenány na CRM platformě
  • Plánování meetingů (doporučuje se nechat potenciální zákazníky, ať si sami vyberou datum a čas, který jim nejvíce vyhovuje, následně se termín automaticky synchronizuje s příslušným Google nebo Office 365 kalendářem)

HubSpot Service Hub

zjednodušuje spojení se zákazníky a pěstování vztahů s nimi a pomáhá zefektivňovat proces zjišťování zákaznických problémů a jejich řešení. Zde jsou některé konkrétnější příklady, jak zvýšit výkonnost pomocí Service Hubu:

  • Pokud se určité otázky ze strany zákazníků objevují (téměř) denně, lze využít nástroje, který automaticky zašle příslušnou odpověď na jednu z těchto otázek, nebo přímo na webu vytvořit stránku s často kladenými otázkami (FAQ = frequently asked questions), což výrazně ušetří čas zaměstnancům oddělení zákaznické podpory
  • Aby byly příchozí zprávy z různých platforem (e-mail, sociální sítě…) dostupné na jednom místě a týmům tak byla ulehčena práce a ušetřen čas, lze zprávy sloučit do jedné univerzální schránky 
  • S využitím různých metrik a personalizovaných průzkumů lze získat zpětnou vazbu od zákazníků, kterou je možné využít k tomu, aby byly identifikovány nejrůznější chyby a začalo se pracovat na tom, aby byly v budoucnu eliminovány

   Pokud by firma pro sebe viděla potenciál ve všech třech výše zmíněných ,,hubech“, určitě se jí vyplatí HubSpot Growth Suite, který nabízí služby všech těchto tří hubů za cenu, která je jen o něco málo vyšší než částka, kterou by zaplatila za jeden hub. HubSpot lze ale také naopak využít pouze pro jeden určitý účel – například jen pro vytvoření chatbota pro dobu, kdy zaměstnanci nepracují (třeba pozdě v noci nebo o víkendu). 

Další výhody Hubspotu a jeho nástrojů

   K nástrojům v HubSpotu má přístup neomezený počet uživatelů. Nezáleží tedy, kolik mají týmy členů – každý z nich bez problémů získá přístup k informacím, které potřebuje.

   V rámci bezplatné verze mají klienti možnost uložit až milion kontaktů. Navíc jsou záznamy konverzací se všemi kontakty ukládány. To je velmi podstatná sada funkcí pro generování leadů – a navíc zdarma!

   Oproti konkurenci je HubSpot jednodušší na ovládání a pochopení pro své uživatele a je snadné dostat se v rámci platformy přesně tam, kde je třeba.

   Co se týká sbírání kontaktů, tak i když je kontakt získán offline způsobem, lze jej manuálně zařadit do databáze kontaktů. Pokud daný kontakt navštíví web a provede akci, bude pak možné jej identifikovat a dále s ním ,,pracovat“. 

Jak z HubSpotu vytěžit ještě víc?

   V nabídce je například HubSpot Academy, která poskytuje zákazníkům možnost více se naučit nejen o samotných nástrojích a poskytovaných službách, ale také o jejich správném použití a ovládání. Po absolvování kurzu obdrží účastníci certifikát.

HubSpot umožňuje také přístup ke knihovně s užitečnými zdroji a webinářům. Mimo to nahrává na své Youtube kanály zajímavá videa.

Další možností je spojit se s jednou z partnerských agentur HubSpotu, které s ním mají podepsanou dohodu a disponují zkušenostmi s marketingovým softwarem, který následně přeprodávají a doporučují svým klientům. S klienty pracují před i po zakoupení HubSpot softwaru a samotný HubSpot svým zákazníkům doporučuje s jednou z těchto agentur spolupracovat.  

   A právě jednou z těchto partnerských agentur je FORECOM, má agentura. 🙂 

 

Závěr

   Pokud firmy ještě nevyužívají služeb HubSpotu a chtějí získat více zákazníků, zlepšit se v komunikaci s nimi, či analyzovat efektivitu svých kampaní, určitě stojí za to se o této platformě dozvědět více a bezplatně ji vyzkoušet. Kromě výše zmíněného HubSpot nabízí možnost poskytnout týmům místo, odkud jsou snadno dostupná nejrůznější data od počtu návštěvníků stránky po doručené zprávy z různých sítí. 

   Přestože nedokáže vyřešit všechny problémy, s nimiž se týmy v rámci firmy mohou potýkat, a nelze od něj očekávat zázraky, nabízí toho HubSpot opravdu hodně. A pokud se nástroje, které poskytuje, vhodně využijí a zkombinují, představuje atraktivní způsob jak skrze nabízené bezplatné i placené služby v podobě sofistikovaných softwarů dosáhnout nejrůznějších business cílů jednodušeji a rychleji.

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.