V České republice se Twitter drží dlouho na pomezí. Rozhodně nepatří mezi nejpopulárnější sociální sítě, ale na druhou stranu je dost používaný na to, aby mohl být v určitých situacích užitečný. V posledních letech je ale viditelný nárůst obliby zejména mezi politiky, kteří na něm po vzoru zahraničních protějšků pravidelně zveřejňují nové informace, a tím Twitter získává větší pozornost širší veřejnosti.
Formáty reklamy
Jednou z metod jak využívat Twitter je formou organické aktivity, kdy se snažíme šířit náš obsah šířit mez inaši cílovou skupinu – která náš účet sleduje. Druhý způsob jak toto šíření obsahu urychlit, je využití Twitter reklam, které nám umožňují šiřit obsah dle konkrétních nástrojů cílení.
Pokud je to tedy Váš případ, dále naleznete tipy jak Twitter využít v rámci svých reklam.
Propagované Tweety
Základním formátem reklamy je propagovaný tweet. Propagovaný tweet se tváří jako každý jiný tweet – můžete ho lajknout, sdílet i komentovat. Svou cílovou skupinu můžete pomocí něj oslovit na mnoha místech:
- Profily uživatelů – zobrazí se na relevantních profilech pro váš segment
- Domovský timeline – základní stránka s novými příspěvky sledovaných profilů
- Výsledky vyhledávání – platí pro běžné hledání i mezi trendy
Propagované účty
Samozřejmě můžete propagovat i svůj účet. Oslovíte tak uživatele, kteří mají zájem o témata, kterými se zabýváte. Reklama na propagovaný účet se opět zobrazuje na různých místech a je dobře odlišena od ostatního obsahu, aby dobře vynikla.
Propagované trendy
Chcete upozornit na aktuální událost nebo nabídku? Pak je pro vás ideální formát propagovaný trend. Na Twitteru existuje žebříček nejpopulárnějších témat a událostí, o kterých se právě mluví. A lidé ho sledují velice často, protože chtějí být v obraze.
Propagovaný trend se zobrazí na vrcholu žebříčku a je rozeznatelný od organických trendů, takže lidé vidí, že se jedná o reklamu. Reklama se ale zobrazuje pouze ve vhodný okamžik pro daného člověka, a proto působí nenuceně.
Výhody Twitteru
- Široké věkové spektrum publika
- Rychlý a aktivní koncept – můžete přidávat několik tweetů denně
- Hashtagy pomáhají šířit váš obsah
- Segmentace publika podle lokace, pohlaví, klíčových slov, zájmů a dalších
Tipy pro inzerci
Než začnete s inzercí, je vhodné optimalizovat svůj profil. Základem je samozřejmě profilový obrázek, originální popis a aktuální informace. Nezapomeňte přidat i odkaz na web. Před první inzercí byste měli taky přidat několik tweetů, aby lidé nechodili na prázdný profil.
Důležité je také vybrat správný reklamní cíl:
- Instalace aplikace
- Sledující na profilu
- Tweet engagement – propagace interakcí jako lajky, sdílení, komentáře
- Prokliky na web
- Povědomí o značce
- Shlédnutí videa
Kolik stojí Twitter ads
Cena se odvíjí od mnoha faktorů. Tak jako jinde záleží také na konkurenci, ale cenu můžete ovlivnit i sami podle nastavení strategie cenové nabídky. Twitter nepožaduje minimální cenu, takže můžete najít skutečné poklady.
Vybrat si můžete ze 3 strategií nabídek:
- Automatická nabídka
Twitter za vás automaticky optimalizuje výši ceny za akci podle aktuální situace, rozpočtu a reklamního cíle.
- Maximální nabídka
Zvolte si maximální cenu, kterou jste ochotni zaplatit za proklik, interakci, shlédnutí videa, nového sledujícího apod. Skutečná cena ale může být i nižší než vámi nastavená. Pokud třeba konkurence nabízí nižší částky než vy, vždy zaplatíte jen tolik, abyste vyhráli aukci.
- Cílová nabídka
Cílová cenová nabídka je k dispozici pouze pro reklamní cíle proklik na web a získání sledujících na profilu. Nastavíte cenu, kterou byste chtěli v průměru zaplatit za proklik a systém bude podle toho automaticky optimalizovat kampaň.
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!
Formáty reklamy
Jednou z metod jak využívat Twitter je formou organické aktivity, kdy se snažíme šířit náš obsah šířit mez inaši cílovou skupinu – která náš účet sleduje. Druhý způsob jak toto šíření obsahu urychlit, je využití Twitter reklam, které nám umožňují šiřit obsah dle konkrétních nástrojů cílení. Bohužel pro české publikum reklama není aktuálně vhodná – protože Twitter nepodporuje reklamy v českém jazyce. Je to tedy nástroj vhodnější spíše pro byznysy se zahraniční cílovou skupinou. Podporované jazyky naleznete zde. Pokud je to tedy Váš případ, dále naleznete tipy jak Twitter využít v rámci svých reklam. Propagované Tweety Základním formátem reklamy je propagovaný tweet. Propagovaný tweet se tváří jako každý jiný tweet – můžete ho lajknout, sdílet i komentovat. Svou cílovou skupinu můžete pomocí něj oslovit na mnoha místech:- Profily uživatelů – zobrazí se na relevantních profilech pro váš segment
- Domovský timeline – základní stránka s novými příspěvky sledovaných profilů
- Výsledky vyhledávání – platí pro běžné hledání i mezi trendy
- Široké věkové spektrum publika
- Rychlý a aktivní koncept – můžete přidávat několik tweetů denně
- Hashtagy pomáhají šířit váš obsah
- Segmentace publika podle lokace, pohlaví, klíčových slov, zájmů a dalších
- Instalace aplikace
- Sledující na profilu
- Tweet engagement – propagace interakcí jako lajky, sdílení, komentáře
- Prokliky na web
- Povědomí o značce
- Shlédnutí videa
- Automatická nabídka
- Maximální nabídka
- Cílová nabídka
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!