Jak na Twitter Ads – Twitter reklama

V České republice se Twitter drží dlouho na pomezí. Rozhodně nepatří mezi nejpopulárnější sociální sítě, ale na druhou stranu je dost používaný na to, aby mohl být v určitých situacích užitečný. V posledních letech je ale viditelný nárůst obliby zejména mezi politiky, kteří na něm po vzoru zahraničních protějšků pravidelně zveřejňují nové informace, a tím Twitter získává větší pozornost širší veřejnosti.

Formáty reklamy

Jednou z metod jak využívat Twitter je formou organické aktivity, kdy se snažíme šířit náš obsah šířit mez inaši cílovou skupinu – která náš účet sleduje. Druhý způsob jak toto šíření obsahu urychlit, je využití Twitter reklam, které nám umožňují šiřit obsah dle konkrétních nástrojů cílení.

Pokud je to tedy Váš případ, dále naleznete tipy jak Twitter využít v rámci svých reklam.

Propagované Tweety

Základním formátem reklamy je propagovaný tweet. Propagovaný tweet se tváří jako každý jiný tweet – můžete ho lajknout, sdílet i komentovat. Svou cílovou skupinu můžete pomocí něj oslovit na mnoha místech:

  • Profily uživatelů – zobrazí se na relevantních profilech pro váš segment
  • Domovský timeline – základní stránka s novými příspěvky sledovaných profilů
  • Výsledky vyhledávání – platí pro běžné hledání i mezi trendy

Propagované účty

Samozřejmě můžete propagovat i svůj účet. Oslovíte tak uživatele, kteří mají zájem o témata, kterými se zabýváte. Reklama na propagovaný účet se opět zobrazuje na různých místech a je dobře odlišena od ostatního obsahu, aby dobře vynikla.

Propagované trendy

Chcete upozornit na aktuální událost nebo nabídku? Pak je pro vás ideální formát propagovaný trend. Na Twitteru existuje žebříček nejpopulárnějších témat a událostí, o kterých se právě mluví. A lidé ho sledují velice často, protože chtějí být v obraze. 

Propagovaný trend se zobrazí na vrcholu žebříčku a je rozeznatelný od organických trendů, takže lidé vidí, že se jedná o reklamu. Reklama se ale zobrazuje pouze ve vhodný okamžik pro daného člověka, a proto působí nenuceně.

Výhody Twitteru

  • Široké věkové spektrum publika
  • Rychlý a aktivní koncept – můžete přidávat několik tweetů denně
  • Hashtagy pomáhají šířit váš obsah
  • Segmentace publika podle lokace, pohlaví, klíčových slov, zájmů a dalších

Tipy pro inzerci

Než začnete s inzercí, je vhodné optimalizovat svůj profil. Základem je samozřejmě profilový obrázek, originální popis a aktuální informace. Nezapomeňte přidat i odkaz na web. Před první inzercí byste měli taky přidat několik tweetů, aby lidé nechodili na prázdný profil.

Důležité je také vybrat správný reklamní cíl:

  • Instalace aplikace
  • Sledující na profilu
  • Tweet engagement – propagace interakcí jako lajky, sdílení, komentáře
  • Prokliky na web
  • Povědomí o značce
  • Shlédnutí videa

 Kolik stojí Twitter ads

Cena se odvíjí od mnoha faktorů. Tak jako jinde záleží také na konkurenci, ale cenu můžete ovlivnit i sami podle nastavení strategie cenové nabídky. Twitter nepožaduje minimální cenu, takže můžete najít skutečné poklady.

Vybrat si můžete ze 3 strategií nabídek:

  • Automatická nabídka

Twitter za vás automaticky optimalizuje výši ceny za akci podle aktuální situace, rozpočtu a reklamního cíle.

  • Maximální nabídka

Zvolte si maximální cenu, kterou jste ochotni zaplatit za proklik, interakci, shlédnutí videa, nového sledujícího apod. Skutečná cena ale může být i nižší než vámi nastavená. Pokud třeba konkurence nabízí nižší částky než vy, vždy zaplatíte jen tolik, abyste vyhráli aukci.

  • Cílová nabídka

Cílová cenová nabídka je k dispozici pouze pro reklamní cíle proklik na web a získání sledujících na profilu. Nastavíte cenu, kterou byste chtěli v průměru zaplatit za proklik a systém bude podle toho automaticky optimalizovat kampaň.

Picture of O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
V České republice se Twitter drží dlouho na pomezí. Rozhodně nepatří mezi nejpopulárnější sociální sítě, ale na druhou stranu je dost používaný na to, aby mohl být v určitých situacích užitečný. V posledních letech je ale viditelný nárůst obliby zejména mezi politiky, kteří na něm po vzoru zahraničních protějšků pravidelně zveřejňují nové informace, a tím Twitter získává větší pozornost širší veřejnosti.

Formáty reklamy

Jednou z metod jak využívat Twitter je formou organické aktivity, kdy se snažíme šířit náš obsah šířit mez inaši cílovou skupinu – která náš účet sleduje. Druhý způsob jak toto šíření obsahu urychlit, je využití Twitter reklam, které nám umožňují šiřit obsah dle konkrétních nástrojů cílení. Bohužel pro české publikum reklama není aktuálně vhodná – protože Twitter nepodporuje reklamy v českém jazyce. Je to tedy nástroj vhodnější spíše pro byznysy se zahraniční cílovou skupinou. Podporované jazyky naleznete zde. Pokud je to tedy Váš případ, dále naleznete tipy jak Twitter využít v rámci svých reklam.   Propagované Tweety Základním formátem reklamy je propagovaný tweet. Propagovaný tweet se tváří jako každý jiný tweet – můžete ho lajknout, sdílet i komentovat. Svou cílovou skupinu můžete pomocí něj oslovit na mnoha místech:
  • Profily uživatelů – zobrazí se na relevantních profilech pro váš segment
  • Domovský timeline – základní stránka s novými příspěvky sledovaných profilů
  • Výsledky vyhledávání – platí pro běžné hledání i mezi trendy
Propagované účty Samozřejmě můžete propagovat i svůj účet. Oslovíte tak uživatele, kteří mají zájem o témata, kterými se zabýváte. Reklama na propagovaný účet se opět zobrazuje na různých místech a je dobře odlišena od ostatního obsahu, aby dobře vynikla. Propagované trendy Chcete upozornit na aktuální událost nebo nabídku? Pak je pro vás ideální formát propagovaný trend. Na Twitteru existuje žebříček nejpopulárnějších témat a událostí, o kterých se právě mluví. A lidé ho sledují velice často, protože chtějí být v obraze.  Propagovaný trend se zobrazí na vrcholu žebříčku a je rozeznatelný od organických trendů, takže lidé vidí, že se jedná o reklamu. Reklama se ale zobrazuje pouze ve vhodný okamžik pro daného člověka, a proto působí nenuceně. Výhody Twitteru
  • Široké věkové spektrum publika
  • Rychlý a aktivní koncept – můžete přidávat několik tweetů denně
  • Hashtagy pomáhají šířit váš obsah
  • Segmentace publika podle lokace, pohlaví, klíčových slov, zájmů a dalších
Tipy pro inzerci Než začnete s inzercí, je vhodné optimalizovat svůj profil. Základem je samozřejmě profilový obrázek, originální popis a aktuální informace. Nezapomeňte přidat i odkaz na web. Před první inzercí byste měli taky přidat několik tweetů, aby lidé nechodili na prázdný profil. Důležité je také vybrat správný reklamní cíl:
  • Instalace aplikace
  • Sledující na profilu
  • Tweet engagement – propagace interakcí jako lajky, sdílení, komentáře
  • Prokliky na web
  • Povědomí o značce
  • Shlédnutí videa
  Kolik stojí Twitter ads Cena se odvíjí od mnoha faktorů. Tak jako jinde záleží také na konkurenci, ale cenu můžete ovlivnit i sami podle nastavení strategie cenové nabídky. Twitter nepožaduje minimální cenu, takže můžete najít skutečné poklady. Vybrat si můžete ze 3 strategií nabídek:
  • Automatická nabídka
Twitter za vás automaticky optimalizuje výši ceny za akci podle aktuální situace, rozpočtu a reklamního cíle.
  • Maximální nabídka
Zvolte si maximální cenu, kterou jste ochotni zaplatit za proklik, interakci, shlédnutí videa, nového sledujícího apod. Skutečná cena ale může být i nižší než vámi nastavená. Pokud třeba konkurence nabízí nižší částky než vy, vždy zaplatíte jen tolik, abyste vyhráli aukci.
  • Cílová nabídka
Cílová cenová nabídka je k dispozici pouze pro reklamní cíle proklik na web a získání sledujících na profilu. Nastavíte cenu, kterou byste chtěli v průměru zaplatit za proklik a systém bude podle toho automaticky optimalizovat kampaň.  
Picture of O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.