Zrychlete sběr marketingových dat a posuňte svou analytiku na další úroveň
Pokud se snažíte mít ve vaší firmě svou online strategii pod kontrolou, nejspíše k tomu používáte velké množství pomocných SaaS nástrojů. Ať už se jedná o systémy pro PPC, analytiku nebo třeba automatizaci, často vás při rozhodování o implementaci nového nástroje ovlivní zdánlivá jednoduchost jeho nasazení a spuštění. Opravdu se ale jedná “jen” o vložení malého scriptu do hlavičky webu?
U prvních 2-3 nástrojů se skutečně může zdát, že je to jednoduché. Postupně ale zjišťujete, že máte ve zdrojovém kódu víc a víc javascriptů a hledáte způsob, jak to zjednodušit. V této fázi se nejčastěji přechází na Tag Managery (např. oblíbený Google Tag Manager), které umožňují nastavit scripty do sebe, a do hlavičky kódu dáte jen script daného Tag Manageru.
Na první pohled se pak může zdát, že máte vyhráno. Bohužel to ale neřeší problém, že máte svá data rozházená v mnoha systémech a najednou se z jasného obrázku o marketingové strategii stává puzzle pro pokročilé.
Když navíc zjistíte, že váš skvělý software není až tak skvělý, jak se zdálo, objevíte další problém. Nemůžete ho vyměnit za lepší. Přesněji řečeno můžete, ale za cenu ztráty všech dosud získaných dat a vysokých nákladů na programátory, kteří budou muset vše ručně přenastavit. V novém nástroji holt budete muset znovu začínat od nuly, protože neexistuje způsob, jak data převést. Nebo snad ano?
Segment.com – nástroj pro sběr dat na jednom místě
Všechny výše zmíněné problémy řeší Segment. Segment je systém pro jednoduchou integraci marketingových nástrojů, který výrazně zjednodušuje a urychluje zavádění nových SaaS produktů.
Díky němu už nemusíte řešit každý nástroj zvlášť, ale stačí pouze nasadit Segment a máte hotovo. Všechny ostatní integrace už zvládnete stisknutím jednoho tlačítka v uživatelsky příjemném rozhraní.
Díky tomu se zpřehlední i váš datový tok. Každý SaaS produkt potřebuje data, která mluví “jejich jazykem”. Segment funguje podobně jako tlumočník, který rozumí jazyku různých nástrojů a umí je překládat tak, aby se daly použít v kterémkoliv jiném systému.
Výsledný datový tok potom vypadá takto:
Pokročilá analytika pomocí obousměrné datové vazby v Segmentu
Jednoduchou integrací ale výhody Segmentu nekončí. Pokud máte rádi analytiku a hacking, pak pro vás mám ještě malou třešničku. Dokonce není potřeba, abyste byli programátoři nebo hackeři.
Představte si, že byste mohli nejenom uchovávat data na jednom místě a posílat je do libovolného nástroje, ale také že by mohly nástroje komunikovat mezi sebou. Tím byste získali úplně novou dimenzi možností personalizovaného marketingu. A přesně tohle teď máte na dosah ruky.
Samotný Segment zatím bohužel neumí zařídit toto proudění dat mezi nástroji. Existuje však několik způsobů, jak ho můžete hacknout. Stačí k tomu použít Zapier a/nebo webhooky. Pomocí nich nastavíte události, které dají signál Segmentu, aby spustil návaznou reakci v druhém nástroji.
Například pošlete zákazníkům email s akční nabídkou. Někteří zákazníci email otevřou, ale nabídku nevyužijí. Jelikož máte všechna data v Segmentu, dokážete tyto zákazníky identifikovat i na jiných platformách, a tak je můžete například zacílit personalizovanou reklamou na Facebooku, kde jim akční nabídku znovu připomenete. Výsledným efektem jsou nižší náklady na akvizici, vyšší návratnost investic a obrovskákonkurenční výhodapřiremarketingu.
Segment.com a integrace
Segment se dokáže integrovat téměř s jakýmkoli významným nástrojem digitálního marketingu. Ve skutečnosti se Segment chlubí tím, že se integruje s více než 300 nástroji. Ať už tedy potřebujete Segment k čemukoli, lze s téměř jistotou říct, že si s tím poradí. Pro zbylých pár nástrojů se kterými se integrovat nedokáže, pravděpodobně stále poskytuje API.
Ceny Segment.com
Kolik to všechno stojí? Ze začátku je to ta nejlepší možná cena: zdarma!
Začínáte s více než 300 integracemi, 2 zdroji a maximálně 1000 návštěvníky měsíčně, aniž byste museli komukoli cokoli zaplatit. Nástroj si tak můžete vyzkoušet a následně se rozhodnout, zdali se pro Vaše podnikání hodí a je vhodný, a nebo ne.
Pokud se rozhodnete využívat naplno, tak další úroveň této služby začíná na 120 dolarech měsíčně. Za to získáte 10 000 návštěvníků s neomezeným počtem zdrojů, k tomu jsou navíc ještě datové sklady.
Pokud však potřebujete ještě něco rozsáhlejšího pro Vaše podnikání, budete se muset se společností spojit a domluvit se na individuální cenové nabídce.
Závěrem
Nyní je to na Vás. Proč nevyužít bezplatnou službu a nezjistit, zda se tento nástroj hodí pro Vaši firmu? Po praktických zkušenostech a odzkoušení můžete udělat následné finální rozhodnutí.
Je však důležité myslet na jednu věc: ze Segmentu vždy získáte jen to, co do něj vložíte. Pokud za něj tedy zaplatíte, nezapomeňte využít všechny jeho funkce na sto procent.
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!
Zrychlete sběr marketingových dat a posuňte svou analytiku na další úroveň
Pokud se snažíte mít ve vaší firmě svou online strategii pod kontrolou, nejspíše k tomu používáte velké množství pomocných SaaS nástrojů. Ať už se jedná o systémy pro PPC, analytiku nebo třeba automatizaci, často vás při rozhodování o implementaci nového nástroje ovlivní zdánlivá jednoduchost jeho nasazení a spuštění. Opravdu se ale jedná “jen” o vložení malého scriptu do hlavičky webu?
U prvních 2-3 nástrojů se skutečně může zdát, že je to jednoduché. Postupně ale zjišťujete, že máte ve zdrojovém kódu víc a víc javascriptů a hledáte způsob, jak to zjednodušit. V této fázi se nejčastěji přechází na Tag Managery (např. oblíbený Google Tag Manager), které umožňují nastavit scripty do sebe, a do hlavičky kódu dáte jen script daného Tag Manageru.
Na první pohled se pak může zdát, že máte vyhráno. Bohužel to ale neřeší problém, že máte svá data rozházená v mnoha systémech a najednou se z jasného obrázku o marketingové strategii stává puzzle pro pokročilé.
Když navíc zjistíte, že váš skvělý software není až tak skvělý, jak se zdálo, objevíte další problém. Nemůžete ho vyměnit za lepší. Přesněji řečeno můžete, ale za cenu ztráty všech dosud získaných dat a vysokých nákladů na programátory, kteří budou muset vše ručně přenastavit. V novém nástroji holt budete muset znovu začínat od nuly, protože neexistuje způsob, jak data převést. Nebo snad ano?
Segment.com – nástroj pro sběr dat na jednom místě
Všechny výše zmíněné problémy řeší Segment. Segment je systém pro jednoduchou integraci marketingových nástrojů, který výrazně zjednodušuje a urychluje zavádění nových SaaS produktů.
Díky němu už nemusíte řešit každý nástroj zvlášť, ale stačí pouze nasadit Segment a máte hotovo. Všechny ostatní integrace už zvládnete stisknutím jednoho tlačítka v uživatelsky příjemném rozhraní.
Díky tomu se zpřehlední i váš datový tok. Každý SaaS produkt potřebuje data, která mluví “jejich jazykem”. Segment funguje podobně jako tlumočník, který rozumí jazyku různých nástrojů a umí je překládat tak, aby se daly použít v kterémkoliv jiném systému.
Výsledný datový tok potom vypadá takto:
Pokročilá analytika pomocí obousměrné datové vazby v Segmentu
Jednoduchou integrací ale výhody Segmentu nekončí. Pokud máte rádi analytiku a hacking, pak pro vás mám ještě malou třešničku. Dokonce není potřeba, abyste byli programátoři nebo hackeři.
Představte si, že byste mohli nejenom uchovávat data na jednom místě a posílat je do libovolného nástroje, ale také že by mohly nástroje komunikovat mezi sebou. Tím byste získali úplně novou dimenzi možností personalizovaného marketingu. A přesně tohle teď máte na dosah ruky.
Samotný Segment zatím bohužel neumí zařídit toto proudění dat mezi nástroji. Existuje však několik způsobů, jak ho můžete hacknout. Stačí k tomu použít Zapier a/nebo webhooky. Pomocí nich nastavíte události, které dají signál Segmentu, aby spustil návaznou reakci v druhém nástroji.
Například pošlete zákazníkům email s akční nabídkou. Někteří zákazníci email otevřou, ale nabídku nevyužijí. Jelikož máte všechna data v Segmentu, dokážete tyto zákazníky identifikovat i na jiných platformách, a tak je můžete například zacílit personalizovanou reklamou na Facebooku, kde jim akční nabídku znovu připomenete. Výsledným efektem jsou nižší náklady na akvizici, vyšší návratnost investic a obrovskákonkurenční výhodapřiremarketingu.
Segment.com a integrace
Segment se dokáže integrovat téměř s jakýmkoli významným nástrojem digitálního marketingu. Ve skutečnosti se Segment chlubí tím, že se integruje s více než 300 nástroji. Ať už tedy potřebujete Segment k čemukoli, lze s téměř jistotou říct, že si s tím poradí. Pro zbylých pár nástrojů se kterými se integrovat nedokáže, pravděpodobně stále poskytuje API.
Ceny Segment.com
Kolik to všechno stojí? Ze začátku je to ta nejlepší možná cena: zdarma!
Začínáte s více než 300 integracemi, 2 zdroji a maximálně 1000 návštěvníky měsíčně, aniž byste museli komukoli cokoli zaplatit. Nástroj si tak můžete vyzkoušet a následně se rozhodnout, zdali se pro Vaše podnikání hodí a je vhodný, a nebo ne.
Pokud se rozhodnete využívat naplno, tak další úroveň této služby začíná na 120 dolarech měsíčně. Za to získáte 10 000 návštěvníků s neomezeným počtem zdrojů, k tomu jsou navíc ještě datové sklady.
Pokud však potřebujete ještě něco rozsáhlejšího pro Vaše podnikání, budete se muset se společností spojit a domluvit se na individuální cenové nabídce.
Závěrem
Nyní je to na Vás. Proč nevyužít bezplatnou službu a nezjistit, zda se tento nástroj hodí pro Vaši firmu? Po praktických zkušenostech a odzkoušení můžete udělat následné finální rozhodnutí.
Je však důležité myslet na jednu věc: ze Segmentu vždy získáte jen to, co do něj vložíte. Pokud za něj tedy zaplatíte, nezapomeňte využít všechny jeho funkce na sto procent.
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!