Strategie Go To Market

Úspěch na trhu – go to market strategy. Máte firmu, která nabízí produkt nebo službu a chcete, aby vaše společnost konečně vydělávala? Go to market strategie vám s tím pomůže. 

Co je strategie Go-to-market(GTM)?

GTM je výkonný plán, který efektivně a cíleně osloví potenciální zákazníky s jasným záměrem – koupit si váš produkt nebo službu. 

Proč potřebujete strategii Go-to-market a jaký má význam?

Strategie GTM poskytují firmám informace, které potřebují k tomu, aby byly konkurenčně schopnější než firmy, které takovou strategii nemají. GTM je pomocná strategie, která může objasnit proč je produkt na trhu, pro které zákazníky je určen a jaké pro ně má přínosy. Má mnoho skvělých a nápomocných využití pro potenciální firmy, které o strategii projeví zájem. Níže uvádíme pár z nich pro lepší přehlednost a pochopitelnost strategie. 

Strategie se dá využít pro: 

  • Eventy
  • Nové i dlouhodobě prodávané produkty/služby
  • Znovuzavedení produktu či značky na trh
  • Zvýšení povědomí o značce

Jak tedy sestavit úspěšný strategický plán?

Každý dobře provedený strategický plán by měl mít jasnou vizi pro nejlepší a nejvýkonnější dosažení stanovených cílů firmy. Důležité je zvýšit povědomí o produktu nebo službě na cílovém trhu, tento krok může obsahovat testování různých reklamních metod pro cílovou skupinu na marketingových platformách. 

Během strategie se vytvoří jasný plán, jak potenciálního zákazníka přesvědčit, aby si produkt nebo službu zakoupil. Úspěšná strategie zvedne šanci na zdařilé uvedení služby či produktu na trh. Zredukuje pravděpodobné dodatečné finanční výdaje vzniklých v důsledku nedostatečných informacích o trhu a potenciálních zákaznících. Umožní také pohotově reagovat na změny a přání zákazníků.

Abyste dosáhli maximálního úspěchu dobře nastavené strategie, musí mít organizace znalosti o cílovém trhu! Podstatným faktorem pro dosažení úspěchu je realizovat své strategické cíle v rámci daného rozpočtu každé organizace. Definujte si jasně pracovní postupy a vytvořte si systém pro řízení strategie GTM. 

Šest základních otázek vám napomůže k úspěchu:

  1. Který trh bude cílem prodeje služby nebo produktu?
  2. Kdo je potenciální zákazník?
  3. Jaký bude rozpočet? 
  4. Jaký produkt/služba bude nabízena zákazníkovi a v čem spočívá jeho primární hodnota v porovnání s jinými výrobky nebo službami na trhu? 
  5. Jakou zvolím prodejní strategii?
  6. Cena – kolik to bude zákazníka stát?

Realizujte své strategické cíle včas. Nestačí strategický cíl vytvořit, je zde důležitá také proaktivita, kreativita a včasné reagování na možné změny. Vytvoříte si tak dosažitelnou cestu k úspěchu na trhu. 

Pochopení cesty kupujícího, jak na to?

Jednou z nejdůležitějších otázek je pochopení cesty kupujícího – jak může najít váš produkt a koupit si ho. Musíte porozumět celému procesu, kterým prochází každý kupující a nakonec vede k úspěšnému nákupu produktu či služby. Pro správné nastavení GTM strategie je důležité si projít proces z pohledu organizace i z pohledu zákazníka. Společnosti by měly identifikovat fáze, které tvoří nákupní proces.

Obecně se proces kupujícího skládá ze tří fází:

  • Uvědomění 
  • Zvažování
  • Rozhodování

Zákazník také musí chápat, jak produkt nebo službu používat.

Na jakých platformách můžete go to market strategy využít?

Tato strategie se dá využít na různých kanálech v marketingovém odvětví. Strategie kanálů má marketingový i prodejní účel. Platforma, kterou si vyberete, bude rozhodovat o tom, jaké zákazníky oslovíte a jakým způsobem. Ukážeme si pár příkladů:

  • Online kanály – Google Ads, blogy, social media, influenceři a další
  • Offline kanály – Billboardy, TV
  • Outbound – navolávání potenciálních zákazníků, e-mail marketing, akviziční PPC
  • Doporučení – od firem i zákazníci mezi svými známými

Odlišné typy Go to market strategy

Jsou dva hlavní typy GTM:

  • Produktově orientovaná
  • Prodejně orientovaná

Produktově orientovaná strategie se zaměřuje na samotný produkt k udržení stálých zákazníků, ale také se samozřejmě zaměřuje na získání nových zákazníků. Základním pilířem této strategie je tedy produkt, který poskytuje zákazníkovi takovou hodnotu, že zákazník sám si chce další produkt zakoupit nebo nový zákazník upřednostní váš produkt před konkurencí díky jeho vlastnostem.

Prodejně orientovaná strategie vyvolává zájem o produkt například formou reklamy u influencerů, zkušebními demo verzemi apod.. Obchodní zástupci poté oslovují tyto potenciální zájemce s cílem přeměnit je na zákazníky.

Důležité je získávání nových zákazníků, ale neopomíjejte stále zákazníky. Udržení věrných zákazníků je také nedílnou součástí vaší strategie. 

Obsah

Picture of O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více

Úspěch na trhu – go to market strategy. Máte firmu, která nabízí produkt nebo službu a chcete, aby vaše společnost konečně vydělávala? Go to market strategie vám s tím pomůže. 

Co je strategie Go-to-market(GTM)?

GTM je výkonný plán, který efektivně a cíleně osloví potenciální zákazníky s jasným záměrem – koupit si váš produkt nebo službu. 

Proč potřebujete strategii Go-to-market a jaký má význam?

Strategie GTM poskytují firmám informace, které potřebují k tomu, aby byly konkurenčně schopnější než firmy, které takovou strategii nemají. GTM je pomocná strategie, která může objasnit proč je produkt na trhu, pro které zákazníky je určen a jaké pro ně má přínosy. Má mnoho skvělých a nápomocných využití pro potenciální firmy, které o strategii projeví zájem. Níže uvádíme pár z nich pro lepší přehlednost a pochopitelnost strategie. 

Strategie se dá využít pro: 

  • Eventy
  • Nové i dlouhodobě prodávané produkty/služby
  • Znovuzavedení produktu či značky na trh
  • Zvýšení povědomí o značce

Jak tedy sestavit úspěšný strategický plán?

Každý dobře provedený strategický plán by měl mít jasnou vizi pro nejlepší a nejvýkonnější dosažení stanovených cílů firmy. Důležité je zvýšit povědomí o produktu nebo službě na cílovém trhu, tento krok může obsahovat testování různých reklamních metod pro cílovou skupinu na marketingových platformách. 

Během strategie se vytvoří jasný plán, jak potenciálního zákazníka přesvědčit, aby si produkt nebo službu zakoupil. Úspěšná strategie zvedne šanci na zdařilé uvedení služby či produktu na trh. Zredukuje pravděpodobné dodatečné finanční výdaje vzniklých v důsledku nedostatečných informacích o trhu a potenciálních zákaznících. Umožní také pohotově reagovat na změny a přání zákazníků.

Abyste dosáhli maximálního úspěchu dobře nastavené strategie, musí mít organizace znalosti o cílovém trhu! Podstatným faktorem pro dosažení úspěchu je realizovat své strategické cíle v rámci daného rozpočtu každé organizace. Definujte si jasně pracovní postupy a vytvořte si systém pro řízení strategie GTM. 

Šest základních otázek vám napomůže k úspěchu:

  1. Který trh bude cílem prodeje služby nebo produktu?
  2. Kdo je potenciální zákazník?
  3. Jaký bude rozpočet? 
  4. Jaký produkt/služba bude nabízena zákazníkovi a v čem spočívá jeho primární hodnota v porovnání s jinými výrobky nebo službami na trhu? 
  5. Jakou zvolím prodejní strategii?
  6. Cena – kolik to bude zákazníka stát?

Realizujte své strategické cíle včas. Nestačí strategický cíl vytvořit, je zde důležitá také proaktivita, kreativita a včasné reagování na možné změny. Vytvoříte si tak dosažitelnou cestu k úspěchu na trhu. 

Pochopení cesty kupujícího, jak na to?

Jednou z nejdůležitějších otázek je pochopení cesty kupujícího – jak může najít váš produkt a koupit si ho. Musíte porozumět celému procesu, kterým prochází každý kupující a nakonec vede k úspěšnému nákupu produktu či služby. Pro správné nastavení GTM strategie je důležité si projít proces z pohledu organizace i z pohledu zákazníka. Společnosti by měly identifikovat fáze, které tvoří nákupní proces.

Obecně se proces kupujícího skládá ze tří fází:

  • Uvědomění 
  • Zvažování
  • Rozhodování

Zákazník také musí chápat, jak produkt nebo službu používat.

Na jakých platformách můžete go to market strategy využít?

Tato strategie se dá využít na různých kanálech v marketingovém odvětví. Strategie kanálů má marketingový i prodejní účel. Platforma, kterou si vyberete, bude rozhodovat o tom, jaké zákazníky oslovíte a jakým způsobem. Ukážeme si pár příkladů:

  • Online kanály – Google Ads, blogy, social media, influenceři a další
  • Offline kanály – Billboardy, TV
  • Outbound – navolávání potenciálních zákazníků, e-mail marketing, akviziční PPC
  • Doporučení – od firem i zákazníci mezi svými známými

Odlišné typy Go to market strategy

Jsou dva hlavní typy GTM:

  • Produktově orientovaná
  • Prodejně orientovaná

Produktově orientovaná strategie se zaměřuje na samotný produkt k udržení stálých zákazníků, ale také se samozřejmě zaměřuje na získání nových zákazníků. Základním pilířem této strategie je tedy produkt, který poskytuje zákazníkovi takovou hodnotu, že zákazník sám si chce další produkt zakoupit nebo nový zákazník upřednostní váš produkt před konkurencí díky jeho vlastnostem.

Prodejně orientovaná strategie vyvolává zájem o produkt například formou reklamy u influencerů, zkušebními demo verzemi apod.. Obchodní zástupci poté oslovují tyto potenciální zájemce s cílem přeměnit je na zákazníky.

Důležité je získávání nových zákazníků, ale neopomíjejte stále zákazníky. Udržení věrných zákazníků je také nedílnou součástí vaší strategie. 

Picture of O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.